SZÜLETÉSNAPOMRA

Harminckét éves lettem én -
meglepetés e költemény
            csecse
            becse:
ajándék, mellyel meglepem
e kávéházi szegleten
            magam
            magam.
Harminckét évem elszelelt
s még havi kétszáz sose telt.
            Az ám,
            Hazám!
Lehettem volna oktató,
nem ily töltőtoll koptató
            szegény
            legény.
De nem lettem, mert Szegeden
eltanácsolt az egyetem
            fura
            ura.
Intelme gyorsan, nyersen ért
a „Nincsen apám” versemért,
            a hont
            kivont
szablyával óvta ellenem.
Ideidézi szellemem
            hevét
            s nevét:
„Ön, amig szóból értek én,
nem lesz tanár e féltekén” -
            gagyog
            s ragyog.
Ha örül Horger Antal úr,
hogy költőnk nem nyelvtant tanul,
            sekély
            e kéj -
Én egész népemet fogom
nem középiskolás fokon
            taní-
            tani!
1937. ápr. 11.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése